Dnes je: Pondelok, 20. február 2017
Meniny má: Lívia. Zajtra bude mať: Eleonóra

Domov > AKTUÁLNE > Spoločnosť



Za celoživotný prínos v cestovnom ruchu ocenia Petra Chudého

09.01.2017


PREŠOV. Ocenenia za prínos v rozličných oblastiach cestovného ruchu v Prešovskom kraji si prevezme pätica osobností. Odborná porota tiež vybrala dva NAJ produkty
roku 2016, sú nimi festivaly, ktoré do regiónov lákajú tisíce ľudí.


Organizátorom ocenení Najlepší v cestovnom ruchu Prešovského kraja je Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Severovýchod Slovenska. Už tretí rok udeľuje ocenenia osobnostiam, zariadeniam, zamestnancom a produktom, prispievajúcim k rozvoju cestovného ruchu v Prešovskom kraji. O udelení ocenenia osobnostiam a produktom rozhodla odborná porota.

Najlepšie zariadenia a zamestnancov vyberá verejnosť v online hlasovaní do 12. januára 2017.

Nominácie na ocenenie zasielala organizátorom široká verejnosť do konca novembra 2016.

Ocenenie za celoživotný prínos v cestovnom ruchu Prešovského kraja získal Peter Chudý, ktorý celý svoj pracovný život pôsobí vo Vysokých Tatrách. V apríli oslávi 65. narodeniny a stále je mimoriadne aktívny v rôznych oblastiach rozvoja turizmu a športu. Svoje pôsobenie začal v štátnych kúpeľoch Štrbské Pleso (1975 – 1991), potom pôsobil v oblasti športu v ŠKP Štrbské Pleso (1992 – 2004) a napokon ako výkonný riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry (2004 – 2014). Keďže aktívne pracoval ako dobrovoľný lyžiarsky funkcionár pri organizovaní medzinárodných lyžiarskych pretekov na Štrbskom Plese, zaslúžil sa výraznou mierou o úspešnú propagáciu Vysokých Tatier v zahraničí. Rozvoju cestovného ruchu sa tiež venoval ako poslanec Vysokých Tatier za mestskú časť Štrbské Pleso.

Peter Chudý je stále aktívny – pripravuje štatistiky návštevnosti Vysokých Tatier i celého regiónu a neustále sa aktívne podieľa na organizovaní lyžiarskych športových podujatí. Patrí k popredným tatranským lyžiarskym činovníkom (medzinárodný rozhodca štýlu FIS v skoku na lyžiach a technický delegát FIS v severskej kombinácii). Významne sa podieľal na organizovaní všetkých troch doterajších Zimných univerziád v Tatrách. Bol zainteresovaný aj do oboch kandidatúr Popradu – Tatier na Zimné olympijské hry. Je držiteľom medaily Pierre de Coubertaina, ktorú mu udelil Medzinárodný olympijský výbor za podporu rozvoja olympizmu a ďalších ocenení.

„Peter Chudý má za sebou veľké množstvo práce na propagácii Vysokých Tatier nielen doma ale aj v zahraničí. Jeho aktivity prispeli k rozvoju športu, zlepšeniu služieb a celkovému rozvoju turizmu v Tatrách s dosahom na celý región, kraj i Slovensko," predstavil oceneného Martin Janoško, riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska.

V kategórii vzdelávanie v cestovnom ruchu bude ocenenie udelené Petrovi Slančovi, riaditeľovi Strednej odbornej školy Horný Smokovec. V škole pôsobí 35 rokov, od roku 1999 ako jej riaditeľ. O kvalite školy a odbornej úrovni svedčí vyše 90% zamestnanosť absolventov. O školu je vysoký záujem, žiaci sa vzdelávajú pod vedením skúsených pedagógov, ktorí sa podieľajú na formovaní budúcich odborníkov v oblasti gastronómie a v cestovnom ruchu s dôrazom na prax a cudzie jazyky.

Ocenenie za podnikanie v cestovnom ruchu poputuje do Pienin manželom Dane a Jánovi Korčákovým. Manželia stoja za obnovením kúpeľnej tradície v Červenom Kláštore. Zveľadili
chátrajúce rekreačné zariadenie, ktoré prebudovali na atraktívnu dovolenkovú dedinku Dunajec Village. Postupným zveľaďovaním a rekonštrukciami obnovili kúpeľnú tradíciu zo začiatku 19. storočia a v roku 2012 otvorili Kúpele Červený Kláštor – Smerdžonka využívajúce liečivú vodu a priaznivé klimatické podmienky. Areál navyše ponúka mnoho atrakcií a je dejiskom významných podujatí v regióne. Od januára 2017 je vďaka ich aktivitám Červený Kláštor kúpeľným miestom a tak sa zaradil medzi 23 kúpeľných miest na Slovensku.



Za rozvoj cestovného ruchu ocenila porota Michaelu Rafajovú. V cestovnom ruchu Prešovského kraja pôsobí vyše trinásť rokov, z toho jedenásť rokov pracovala v regióne Vysokých Tatier ako regionálny zástupca SACR. Jej aktivity sú zároveň prepojené s aktívnou spoluprácou so samosprávami a rozličnými organizáciami cestovného ruchu. Je spoluautorkou mnohých marketingových aktivít, reprezentovala región na výstavách cestovného ruchu doma i v zahraničí, stojí za tvorbou itinerárov a plánov ciest pre zahraničných touroperátorov a novinárov, ale aj za realizáciou prieskumov a databáz, ktoré sú neodmysliteľnou súčasťou rozvoja cestovného ruchu.

Odborná porota tiež rozhodla o NAJ produktoch cestovného ruchu za rok 2016, ktorými sa stali popradský festival Made in Slovakia 2016 a tatranské Medvedie dni 2016. Piaty ročník festivalu Made in Slovakia prilákal do Popradu počas štyroch dní viac ako 50 000 návštevníkov. Festival vytvorili nadšenci z OZ Pre mesto, ktorí za päť rokov dokázali vytvoriť festival s celoslovenským významom. Podujatie totiž prezentuje výlučne výrobky vyrobené na Slovensku od minulosti po súčasnosť spolu s atraktívnym sprievodným kultúrnym programom.

Rovnako festival Medvedie dni presiahol úroveň regionálneho podujatia a patrí k najväčším podujatiam pre rodiny s deťmi na Slovensku. Uplynulý deviaty ročník Medvedích dní priniesol historicky najväčšiu návštevnosť podujatia, na Hrebienok prišlo počas štyroch dní 37 tisíc návštevníkov. Bohatý program prináša nielen zábavu, ale má aj širší edukatívny rozmer. Snahou je vzdelávať deti, vyvolať v nich záujem o prírodu a aktívne trávenie voľného času.

Svoj NAJ produkt si vyberá aj verejnosť v online hlasovaní do 12. januára 2017 na stránke www.severovychod.sk.Verejnosť tiež hlasovaním rozhoduje o najlepších kultúrnych,
športových/relaxačných, informačných, ubytovacích a gastronomických zariadeniach kraja a o NAJ zamestnancoch CR.

Slávnostné odovzdávanie ocenení sa uskutoční 26. januára 2017 o 11.30 hod. na medzinárodnej výstave cestovného ruchu ITF Slovakiatour v Bratislave v expozícii Prešovského kraja.



ZDROJ, FOTO : 
Barbora Čechová, marketing/PR, Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska
Verzia pre tlač


Dodržiavate tradície?


  • áno, záleží mi na tom (54%)
  • iba tie vlastné (25%)
  • nie (21%)

Created by: MFdesign.sk s.r.o.